TITUS
Heinrich Seuse, Buch der Wahrheit
Part No. 8
Chapter: VIII.
Sentence: 386
VIII.
Wie
adellichen
sich
haltet
ein
reht
gelazsener
mensch
in
allen
dingen
.
Sentence: 387
Darnah
do
kerte
sich
der
Iunger
aber
mit
ernste
zuͦ
der
Ewigen
Warheit
und
begerte
o^vch
etwas
underscheides
nah
einem
gemerke
des
ussern
bildes
eins
menschen
,
der
sich
warlich
gelazsen
hetti
,
und
fragte
also
:
Ewigú
Warheit
,
wie
haltet
sich
ein
solicher
mensche
in
dien
gegenwúrfen
eins
ieklichen
dinges
?
Sentence: 388
Entwúrt
:
Er
entsinket
im
selben
und
mit
im
ellú
ding
.
Sentence: 389
Ein
frage
:
Wie
haltet
er
sich
zuͦ
dem
zite
?
Sentence: 390
Entwúrt
:
Er
stat
in
einem
gegenwúrtigen
nu
ane
behangnen
fúrsaz
und
nimt
sin
nehstes
in
dem
minsten
als
in
dem
meisten
.
Sentence: 391
Ein
frage
:
Paulus
sprichet
,
daz
»dem
gerehten
enkein
gesetzde
gegeben
ist
«.
Sentence: 392
Entwúrt
:
Ein
gerehter
mensche
haltet
sich
nach
siner
gewordenheit
underwúrflicher
denne
andrú
menschen
,
wan
er
verstat
in
dem
grunde
von
innen
,
waz
von
ussen
eime
ieklichen
gezem
ist
,
und
nimet
ellú
ding
uf
also
.
Sentence: 393
Aber
daz
er
nit
bandes
enhat
,
daz
ist
da
von
,
wan
er
daz
selb
wúrket
usser
gelazsenheit
,
daz
dú
gemeinde
wúrket
usser
bezwungenheit
.
Sentence: 394
Ein
frage
:
Der
in
diser
inniger
gelazenheit
úbersetzet
ist
,
ist
der
nit
entlediget
von
usseren
uͤbungen
?
Sentence: 395
Entwúrt
:
Man
sihet
wenig
menschen
mit
unverzerten
kreften
darzuͦ
komen
,
da
von
du
seist
,
wan
daz
abwúrken
ersuͦchet
ir
innigostes
gemarg
,
dien
es
wirt
in
der
warheit
.
Sentence: 396
Und
darumbe
,
wenne
sú
denne
erkennent
,
waz
ze
tuͤnne
und
ze
lazsenne
ist
,
so
blibent
sú
uf
gemeinen
uͤbungen
,
minr
und
me
nach
ire
vermugentheit
alder
nach
anderre
gelegenheit
.
Sentence: 397
Ein
frage
:
Wannen
kumet
etlicher
guͦtschinender
menschen
groz
gedrange
und
úbrigú
engi
,
die
sú
hein
an
der
gewizseni
,
und
aber
etlicher
anderre
menschen
ungeordentú
witi
?
Sentence: 398
Entwúrt
:
Sú
zilent
noch
beidú
uf
ir
selbs
bilde
,
aber
misseliche
,
die
ersten
geistliche
,
die
andern
liplich
.
Sentence: 399
Ein
frage
:
Gat
ein
solicher
mensch
alle
zit
muͤssig
,
alder
waz
ist
sin
tuͦn
?
Sentence: 400
Entwúrt
:
Eines
wolgelazsenen
menschen
tuͦn
ist
sin
lazsen
und
sin
werk
ist
sin
muͤssig
bliben
,
wan
sines
tuͤnnes
blibet
er
ruͤwig
und
sins
werkes
blibet
er
muͤzsige
.
Sentence: 401
Ein
frage
:
Wie
haltet
er
sich
gegen
sinem
nehsten
?
Sentence: 402
Entwúrt
:
Er
hat
gemeinsame
der
lúten
ane
inbildunge
und
ain
minlichi
ane
beheftunge
und
mitlidunge
ane
sorge
in
rehter
friheit
.
Sentence: 403
Ein
frage
:
Ist
ein
solicher
mensche
\
út
schuldig
ze
bihtenne
?
Sentence: 404
Entwúrt
:
Dú
bihte
,
dú
da
geschihet
von
minnen
,
dú
ist
edeler
,
denne
dú
von
schulden
gat
.
Sentence: 405
Ein
frage
:
Wie
ist
eins
solichen
menschen
betten
gestalt
,
ald
hat
er
o^vch
ze
bettenne
?
Sentence: 406
Entwúrt
:
Sin
gebet
ist
fruhtber
,
wan
er
nimet
einen
inbruch
der
sinnen
,
wan
»got
ist
ein
geist
«,
und
nimet
war
,
ob
er
sich
iergent
vermittelt
habe
ald
ob
er
sich
iergent
fuͤre
in
keinem
fuͤrgriffe
dez
sinsheit
.
Sentence: 407
Und
da
wirt
ein
lieht
erze^oget
in
der
obresten
kraft
mit
eime
erze^ogenne
,
daz
got
ist
daz
wesen
und
leben
und
daz
wúrken
in
im
und
er
dez
selben
alleine
ist
ein
geze^owe
.
Sentence: 408
Ein
frage
:
Wie
ist
gestalt
eins
solichen
edelen
menschen
essen
und
trinken
und
schlaffen
?
Sentence: 409
Entwúrt
:
Nach
usserkeite
und
nach
sinnelicheit
isset
der
usser
mensche
,
aber
nach
einem
iniehenne
isset
er
nit
,
anders
gebruchti
er
der
spise
und
ruͦwe
in
vichlicheite
.
Sentence: 410
Und
also
ist
es
o^vch
in
andren
sachen
,
die
zuͦ
dem
menschen
he^orent
.
Sentence: 411
Ein
frage
:
Wie
ist
geschaffen
sin
ussere
wandel
?
Sentence: 412
Entwúrt
:
Er
hat
nút
vil
wisen
noch
worten
,
und
dú
sint
schleht
und
einveltig
,
und
hat
einen
sittigen
wandel
,
daz
dú
ding
sunder
in
durch
in
flizsent
,
und
ist
ruͤwig
in
den
sinnen
.
Sentence: 413
Ein
frage
:
Sint
sú
ellú
also
?
Sentence: 414
Entwúrt
:
Minr
und
me
nach
unglicheit
dez
zuͦvalles
.
Sentence: 415
Aber
der
weslich
punct
blibet
gelich
.
Sentence: 416
Ein
frage
:
Ist
ein
se^olicher
mensche
komen
ze
einem
gantzen
wissenne
der
warheite
ald
blibet
im
noch
dunken
und
wenen
?
Sentence: 417
Entwúrt
:
Da
der
mensch
im
selber
blibet
,
da
blibet
im
o^vch
daz
dunken
und
wenen
.
Sentence: 418
Aber
da
er
ime
selber
entgangen
ist
in
daz
,
daz
da
ist
,
da
ist
ein
wizsen
aller
warheit
,
wan
es
ist
es
selb
,
und
er
stat
sin
unangenomen
.
Sentence: 419
Und
hie
mitte
si
dir
genuͦg
geseit
.
Sentence: 420
Man
kumet
dar
nút
mit
fragenne
,
mer
mit
rehter
gelazsenheit
kumet
man
zuͦ
diser
verborgnen
warheit
.
Sentence: 421
Amen
.
This text is part of the
TITUS
edition of
Heinrich Seuse, Buch der Wahrheit
.
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TITUS Project
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