TITUS
Aegidius Romanus, De regimine principum
Part No. 26
Chapter: X
Capitulum X
Sentence: 499
Man
sal
fliße
habin
by
den
kinderen
,
als
das
sie
von
jogunt
uff
geczogen
werden
zcu
guten
seten
,
wenne
die
jogunt
ist
gloubig
,
unde
die
kyndere
gloubin
lichtlieb
,
was
man
yn
seyt
.
Sentence: 500
Dar
umme
spricht
Aristotiles
secundo
eticorum
.
Sentence: 501
Die
jogunt
wirde
vornunfftig
unde
witczig
von
dem
gesecze
,
das
ist
von
der
underwisunge
der
eldern
unde
van
der
lere
sulehis
gloubin
,
als
die
eldern
haldin
.
Sentence: 502
Sint
dem
mal
nu
die
heyden
unde
ungloubigen
dar
zcu
fliße
habin
,
das
sie
ire
kinder
zcu
haut
underwysen
in
irem
gloubin
unde
yn
den
dingen
,
die
zcu
irem
gesetezee
gehorn
,
vil
meher
sullen
is
dun
die
elderen
,
die
cristenlichin
gloubin
habin
,
unde
dar
an
flißig
syn
,
das
sie
ire
kindere
in
der
jogunt
under
wysen
in
'
den
dingen
,
die
eristenlichin
gloubin
an
gehorn
,
unde
dar
nach
in
den
andern
dogunden
unde
guten
seten
,
als
das
sie
sich
yn
der
jogunt
gewenen
zcu
sulehin
dingen
,
die
sie
gloubin
unde
uben
sullen
,
wenne
die
gewonheit
ist
als
eyn
ander
natur
als
Aristotiles
spricht
.
Sentence: 503
Unde
y
meher
eyn
ding
ist
yn
der
gewonheit
,
mer
wirt
is
gewandelt
in
die
natur
.
Sentence: 504
Unde
wer
is
in
gewonheit
brengetk
,
der
blibet
da
by
deste
festiglicher
unde
steter
.
Sentence: 505
Sint
dem
mal
nu
eyn
mensche
hat
sulche
ding
mer
yn
gewonheit
,
die
her
van
jogunt
geubet
hat
,
wenne
ander
dinge
,
so
blibet
her
auch
deste
festiglichern
da
by
.
Sentence: 506
Also
vil
aber
die
sele
ist
edeler
wenne
der
lichnam
,
also
vil
mer
sullen
die
eldern
flissiger
sin
,
das
ire
kindere
volkomen
werdin
nicht
alleyne
an
dem
libe
,
sunder
auch
an
der
sele
,
als
das
sie
haben
eyn
volkomen
sele
mit
dogunden
unde
mit
kunsten
gecziret
.
Sentence: 507
Unde
dar
zcu
sullen
sie
die
kinder
von
jogunt
uff
halden
,
als
das
sie
laßin
von
mutwiln
unde
von
geylikeit
unde
fulgenp
guten
seten
.
Sentence: 508
Is
syn
vier
sachin
,
war
umme
man
die
kyndere
yn
der
jogunt
sal
an
wysenq
.
Sentence: 509
Die
erste
ist
durch
die
lust
,
die
sie
habin
in
der
jogunt
.
Sentence: 510
Wenne
von
stunden
,
ehir
sie
kunnen
sprechin
unde
an
heben
zcu
sagene
,
hebins
sie
auch
an
,
lustt
zcu
habene
,
als
Aristotiles
spricht
tercio
eticorum
.
Sentence: 511
Unde
dar
umme
ist
is
nucze
,
daz
sie
von
unordelichin
lustin
unde
begerungen
geczogin
werdin
.
Sentence: 512
Die
ander
sache
ist
durch
den
gebroch
der
vornunfft
,
wenne
die
kindere
sint
in
der
jogunt
allirmeist
geyle
unde
mutwillig
unde
fulgen
argen
lusten
,
als
Aristotiles
spricht
secundo
eticorum
,
unde
dar
ummey
sal
man
sie
yn
der
czijt
allermeist
underwisen
unde
da
van
zehen
mit
guter
lere
unde
mit
bequemlicher
straffunge
.
Sentence: 513
Die
dritte
sache
ist
durch
des
willen
,
das
die
kinder
gar
snelle
unde
bereyt
syn
zcu
argen
dingen
unde
bosen
losten
.
Sentence: 514
Unde
dar
umme
sal
man
sie
da
van
haldin
,
als
das
sie
sich
zcu
guten
dingen
gewenen
.
Sentence: 515
Die
virde
sache
ist
durch
des
willen
,
das
die
kinder
lichtlich
syn
zcu
leyten
von
eynem
dinge
zcu
dem
andern
,
wenne
kinder
synt
weich
unde
gebogick
,
unde
dar
umme
,
da
mete
das
man
sie
ozuhet
von
geilikeitab
unde
mutwillikeit
,
so
wirt
in
yn
gedruckt
unde
gebildet
eyn
gemereke
der
dogunt
,
als
yn
eyn
weich
was
wirt
lichtlich
yn
gedrucket
die
gestalt
des
sigils
.
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TITUS
edition of
Aegidius Romanus, De regimine principum
.
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