TITUS
Alexanderroman (Johann Hartlieb)
Part No. 76
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Chapter: 98b  
Paragraph: 76  
Alexander und die roten Juden

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Wie Allexander kom zuͦ montes cappias, da die roten iuden sind. LXXVI


Line: 2057     Darnach zoch Alexander durch maniges endt der lanndt, die er alle beczwang
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vnd kam durch gar wildes gepirg vnd perg zu ainem gar hoͮchen gepirg, daz
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hayst monttes caspias. Da santten zu Alexandro die czechen geschlächtt der
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väncknuss, wann in was gepotten, daz sy auss dem gepirge nichtt komen
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getoͮrsten vnd sy patten, daz er in vrlawb gäb, daz sye auss dem gepirg wandeln
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vnd geen nach ir noͮtduerfft mochtten. Da nun Alexander fragen begundt,
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warumb sy also in daz gepirg verslozen waren, da wardt im gesagtt, daz sy
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wären geporen auss dem geschlacht ißrahel vnd daz sy die iudischen gepott vil
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vnd offt zerprochenn hetten vnd ires waren gottes verlawgnett vnd guldeine
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kchelber vnd ander soleiche pilde fuer gott ertten vnd anpetten. Er hett auch
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vernomen, daz die prophetten gottes in gesagtt hetten, daz sy nymmer soltten
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ledig vnd frey sein noch werden. Da gedachtt er, sy noch pass zuuerschließen
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vnd vermachen vnd sach, daz daz vnmenschleichen zuthuen wär. Darumb
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gedachtt er, die sach nach weyßem ratte zuhanndeln, wann er sach wol, daz
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menschenn henndt die gepirge nichtt mochtten verschließen. Da patt er fleyßigkleichen
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gott mitt großer andachtt, daz er im hulff, daz vngestuem volck
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versperren vnd vermachen. Da geschach ain gross wunderleichs czaichen,
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wann er verlies durch sein gottleich genad, daz zusamen gienngen zwenn die
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hochsten perg vnd daz gepirg in soleicher mass verschließen, daz nichtt
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menschleich ist daruber zekomen. Da erschain gar woͮl der wille des almoͮchttigen
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gottes, da dicz poss, schnodes volck hinfuer nymmermer auss dem gepirge
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koͮmen soltt. Aber doch list man, daz sy der anthechrist vor dem iungisten tag
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sy herauss fueren sol vnd aller christennhaitt großen schaden zuthuen. Nun
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schreibt dauonn Iosephus vnd sprichtt: 'Ach wiee wunderleich vnd gross ist
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gott in allenn sachen vnd in seinen wercken, so er ain soleiche große sach durch
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aines hayden willen thett. Was soltt er dann thuen durch aines rechttem frumen
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christen gepettes willen'. Darumb ist nott, daz ain yegleich mensch in notten
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anrueff gott vnd in pitt, so wiertt er gewertt aller der sach, der er andachttigcleichenn
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gott flechendt vnd pittendt ist.




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